מאמרים מהעולם

טיפול בחמצן היפרברי גורם לשינויים אצל קשישים: ניסוי פרוספקטיבי

ההזדקנות מאופיינת באובדן מתקדם של היכולת הפיזיולוגית. שינויים בביטוי הגנים יכולים לשנות את הפעילות במסלולים מולקולריים מוגדרים הקשורים לגיל, המובילים להזדקנות תאית ולהגברת הרגישות למחלות הזדקנות. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להעריך האם טיפול בחמצן היפרברי (HBOT) משפיע על ביטוי גנים במבוגרים נורמליים, לא פתולוגיים, מזדקנים.

טיפול בחמצן היפרברי מקל על הפרעות בתפקוד כלי הדם במחלת האלצהיימר ובמטופלים מבוגרים

תפקוד לקוי של כלי הדם שלובים בהזדקנות ובפתוגנזה של מחלת אלצהיימר (AD) ותורם להפחתת זרימת הדם במוח (CBF) וכתוצאה מכך, להיפוקסיה. טיפול בחמצן היפרברי (HBOT) נמצא בשימוש קליני למגוון רחב של מצבים רפואיים. מחקר זה מדגים את יעילות ה-HBOT במצבים נוירולוגיים הקשורים להיפוקסיה, במיוחד בAD והזדקנות.

שיפור קוגניטיבי של מבוגרים בריאים המשתמשים בחמצן היפרברי: ניסוי מבוקר אקראי

יותר ממחצית מהאנשים הנמצאים בגיל שישים ומעלה מביעים דאגה מירידה ביכולות הקוגניטיביות. מטרת המחקר הנוכחי הייתה להעריך את ההשפעה של טיפול בחמצן היפרברי (HBOT) על תפקודים קוגניטיביים במבוגרים מזדקנים בריאים. במחקר זה, הוכח כי HBOT גורם לשיפורים קוגניטיביים במבוגרים בריאים באמצעות מנגנונים הכוללים שינויים אזוריים ב-CBF. השיפורים כוללים קשב, מהירות עיבוד מידע ותפקודים ניהוליים.

Copyright © 2022 oxcmed.com | Design by W&D

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support